Us deixem alguns recursos que al llarg d'aquest 5 anys hem anat oferint a l'espai del Roser.
Són petites provocacions que els nens i nenes es troben preparades a la taula o a terra. De manera voluntària s'apropen a ells, encuriosits i motivats pel món de les lletres, la comunicació, els símbols...I mica en mica i jugant es van endinsant a la lectoescriptura.
CARTA AL TIGRE i LES BÚSTIES
Desprès de la lectura del conte “Carta al Tigre” de Janosch (Kalandraka,
2011), molts nens i nens van demanar escriure cartes...Es va preparar
una petita cistella amb fulls, sobres, segells... i com el petit Tigre durant
uns dies vam oferir la possibilitat d’experimentar amb el traç amb ploma.
El racó de correspondència va quedar fix, i de tant en tant les
cartes entre els petits que ja no hi són al Roser o a les bústies dels companys, van i
venen...
(fotografia de l'escola Congrés Indians propietat de: miradasypolaroids.blogspot.com.es )
LA FORMA DE LES LLETRES
Amb goma Eva retallem diferents
seccions rectes i corbes amb les quals és possible formar totes les lletres de
l'abecedari.
Es deixen els cistellets amb les
diferents formes i es presenten junt a unes targetes amb les lletres
majúscules impreses i plastificades.
Els nens i nenes proven amb la
construcció, l’encaix, la forma i per últim la identificació de les lletres.
CONSTRUCCIÓ DE PARAULES
Busquem imatges
d’objectes o coses properes als infants i les imprimim i plastifiquem. Introduïm
la imatge en una bosseta junt amb les lletres necessàries per construir el seu
nom.
En aquesta etapa
intentem triar paraules senzilles i amb pocs fonemes.
Imatges triades en aquesta ocasió: peu, ma, dent, ull, cul, nas.
Altres idees per fer el mateix exercici:
- Amb objectes en compte d'imatges i amagats en capsetes.
recurs de: playinghouseinmaryland.blogspot.com
recurs de: ferdemestres.blogspot.com.es
- Oferint totes les lletres de l'abecedari i seleccionant per cada imatge el nombre i les lletres corresponents.
recurs de: orientacionandujar.es
CADA COSA AL SEU LLOC
Recopilem un munt d'objectes atractius per als
nens i nenes i els presentem tots junts en un cistell. Alhora es presenten tot
un seguit de contenidors (bossetes, capsetes, saquets, moneders, pots...) amb
una etiqueta amb el nom de 3 o 4 dels objectes.
Els petits van llegint les etiquetes i
buscant els objectes corresponents a cada contenidor. Es tracta que cada
objecte quedi endreçat en la seva bossa. Els hi encanta comprovar que no queda
cap objecte al cistell i que tot està ben col·locat. Desprès torna a treure
tots els objectes al cistell i el deixa preparat per un altre company/a.
No hay comentarios:
Publicar un comentario